O NÁS
HISTORIE
Mateřská škola je přízemní zděná budova asi z roku 1920, která původně sloužila jako deputátní byty. V roce 1954 byl v jedné polovině budovy zřízen tzv. dětský útulek, do kterého docházelo 27 dětí. Druhá polovina budovy sloužila jako obecní byt. Od 1. 9. 1955 škola sloužila jako zařízení, pečující o děti pracujících matek. Místnosti byly přestavbou vhodně upraveny a zařízeny. Postupně se škola opravovala a modernizovala až do dnešní podoby.
SOUČASNOST
Od roku 2003 je Mateřská škola Drobovice v právní subjektivitě. V současné době jsme jednotřídní, heterogenní mateřská škola rodinného typu s kapacitou 20 dětí. Škola se nachází v klidné části obce. Je obklopena velkou zahradou, která dětem poskytuje dostatečný prostor k pohybu a tělovýchovným činnostem. Za zahradou školy se nachází pole, kde děti mohou sledovat práci zemědělských strojů. Při vycházkách mají v blízkosti rybník, potok, vodopády, louku, knihovnu, hasičskou stanici dobrovolných hasičů, čerpací stanici, truhlářství, farmu prasnic, lesík, kterým se bezpečně mohou děti projít do Čáslavi, zámek s parkem ve Filipově. Díky tomu, je možné posilovat tak v dětech lásku k přírodě a k místu, kde žijí.
PROSTORY
V MATEŘSKÉ ŠKOLE SE NACHÁZÍ:
CHODBA S ŠATNOU: V obou prostorech najdeme nástěnky, kde jsou vystavovány výtvarné práce a výrobky dětí. Jsou zde také umístěny informace pro rodiče. Šatna je vybavená lavičkami a skříňkami, kde má každé dítě svůj úložný prostor.
HERNA: Prostor s náznaky herních koutků – kadeřnice, kuchyňka, prodejna, obývák atd.. Je zde umístěno piano, lavičky, ribstole a skříň na uložení hraček. Tento prostor je dětmi využíván k volným hrám, řízeným činnostem učitelkou a tělovýchovným chvilkám.
JÍDELNA: Prostor je vybavený stolky a židličkami. Zde se děti věnují, kromě stravování, také výtvarným a pracovním činnostem. Po obvodu jsou umístěny otevřené skříňky, kde jsou dětem volně přístupné pracovní a výtvarné potřeby, stavebnice, hry, puzzle a další pomůcky a hračky využívané dětmi u stolků.
LOŽNICE: Slouží k odpolednímu odpočinku dětí. Je vybavená vestavěnou skříní na ukládání lehátek a lůžkovin. Při vyšším počtu dětí lze ložnici využívat jako herní prostor. Nachází se zde i pracovní stůl pedagogického personálu.
tzv. ŘEDITELNA: Místnost, která dříve sloužila, jako ředitelna, je v současné době herním prostorem pro děti. V místnosti je dopravní koberec, který děti využívají ke svým hrám na dopravu. Je zde umístěna knihovna, dřevěný domeček, kočárky, panenky, stojan s převleky, velké stavební cihličky, prostornější stavebnice a pomůcky k tělovýchovným chvilkám.
VÝDEJNA JÍDLA: Zde se dětem připravují svačiny a vydává jídlo, které zajišťuje Jídelna MŠ Čáslav – Jahodová. Je propojená výdejním okýnkem s jídelnou, kde si děti samostatně odebírají jídlo.
UMÝVÁRNA a WC
DALŠÍ MÍSTNOSTI: WC zaměstnanců, šatna zaměstnanců, úklidová komora, sklep, půda
ZAHRADA: Mateřskou školu obklopuje velká zahrada, která poskytuje dětem dostatečný prostor k jejich pohybu. Zahrada je travnatá, po obvodu se nacházejí různé druhy keřů a dominantu zahrady tvoří velký ořešák. Na zahradě se nachází uměle vytvořený kopec, který děti v zimních měsících využívají k bobování. Chodníky – dopravní hřiště, děti využívají k jízdám na odrážedlech, koloběžkách, tříkolkách atd.. Nachází se zde průlezové sestavy, kolotoč, houpadlo, houpačky, „autobus“, pískoviště, venkovní kuchyňka, zahradní přístřešek s posezením a domeček k ukládání hraček.
Dětský nábytek, hračky, pomůcky, tělocvičné nářadí, zdravotně hygienické zařízení i vybavení pro odpočinek dětí jsou přizpůsobeny antropometrickým požadavkům, odpovídají počtu dětí, jejich věku a jsou zdravotně nezávadné. Vše je průběžně doplňováno a obnovováno s ohledem na finanční situaci školy.
PRINCIP VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
Pro zajištění všestranného předškolního vzdělávání, pracujeme podle Školního vzdělávacího programu s názvem „Třída plná soviček, malých, chytrých hlaviček“. Ten obměňujeme dle aktuálních trendů ve výchově a vzdělání. Jeho hlavním cílem je především posilování prosociálního chování a rozvíjení osobnosti dětí. Je uložen k nahlédnutí v šatně. ŠVP vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, což je dokument v souladu se Školským zákonem.
Hlavní činností v MŠ je hra (tvořivá, pohybová, taneční, didaktická) a vzdělávání založené na prožitkovém a situačním učení. V rámci spontánních i řízených aktivit dbáme na zdravý a komplexní vývoj všech dětí, mimo jiné i na řečový rozvoj dětí.
V naší mateřské škole respektujeme osobní svobodu a volnost dětí v rámci domluvených pravidel a hranic a současně se věnujeme naplňování individuálních potřeb každého z nich. Pro děti s odkladem školní docházky máme vypracované plány individuální podpory, které vycházejí z písemných závěrů vyšetření dětí v pedagogicko-psychologické poradně, řídíme se jimi stanovenými podpůrnými opatřeními a podle nich s dětmi individuálně pracujeme. S dětmi, pro které je povinná předškolní docházka, probíhá příprava na školu během individuálních a skupinových prací.
AKCE
Pro děti během školního roku připravujeme širokou nabídku aktivit. Nejen pro ně ale i pro společné chvíle s rodiči. Akce se mohou v průběhu roku měnit a podle aktuální nabídky doplňovat. Pro děti je připravována celá řada aktivit, které jim dny ve škole obohatí. Jedná se o činnosti, které dětem zpestřují hlavní vzdělávací nabídku, např. zeleninové vaření, ochutnávka ovoce, různé pokusy, divadelní představení – divadélko Kůzle, korporátní bubnování, Mikulášská nadílka, vánoční nadílka, fotografování, návštěva ZŠ v Čáslavi, Karneval, Čarodějnice, Den dětí, návštěva Policie, školní výlety, oslavy svátků a narozenin dětí…
SPOLEČNÉ S RODIČI: dlabání dýní spojené s opékáním buřtů, rozsvěcení vánočního stromu, vánoční a velikonoční tvoření, besídky s připraveným pásmem pro rodiče, Den rodiny, rozloučení s předškoláky, rodičovská schůzka
PRO VEŘEJNOST: Den otevřených dveří – pro rodiče, před zápisem dětí do MŠ, Den otevřených dveří pro „starousedlíky“ , vítání občánků, roznášení přáníček pro seniory
Naší vizí je vytvořit pro děti takový prostor kam se budou děti rády vracet a bude jim poskytováno vzdělávání v přátelském, pohodovém a tvůrčím prostředí.